Reis van Amersfoort naar Dos Palmas - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mark, Gerdien & Luca Wijngaard - WaarBenJij.nu Reis van Amersfoort naar Dos Palmas - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mark, Gerdien & Luca Wijngaard - WaarBenJij.nu

Reis van Amersfoort naar Dos Palmas

Blijf op de hoogte en volg Mark, Gerdien & Luca

20 April 2018 | Costa Rica, San José

Precies 4:55 werd ik wakker en een minuut later ging de wekker. Yes, we gaan op vakantie!
Tanden poetsen, ontbijtje pakken en Luca wakker maken, die had er ook gelijk zin in.
Precies toen we naar buiten liepen, kwam onze taxi eraan. Ja, wat een luxe; we werden weggebracht door (o)pa en (o)ma Blok! Suoer bedankt!

Om 6:40 waren we op schiphol. Dit keer dik optijd en gingen we rustig onze bagage wegbrengen.

Aaargh, dat ging niet zo soepel, als verwacht! De mevrouw achter de balie, was er van overtuigd dat 'de baby', geen ruimbagage mag meenemen. En wij hadden wel een ruimbagage koffer voor Luca! Dat werd 90 dollar bijbetalen!
Maar Gerdien was ervan overtuigd dat het wel mocht (ik had het namelijk extra gecheckt) en wat bleek; 'ik kreeg gelijk, uiteraard'! Helaas was er al wel betaald.
Toen kregen we nog ruzie/discussie over onze handbagage koffer (die was 0,5 cm te groot). Maar ook dat kwam goed en die werd ingecheckt als ruimbagage en het geld kregen we terug.
Wij waren even gefrusteerd, Luca was nog hartstikke relaxt en was blij dat hij de hal mocht verkennen.

30 minuten voor vertrek schoot Mark ineens overeind: we moeten nog Dollars pinnen. Ook dat werd nog even gedaan.

Een vlucht van maar 40 minuten en we waren al in Frankfurt. Dat ging super snel! Luca was erg moe, maar was niet van plan om op schoot te slapen. Tijdens het stijgen, netjes zijn flesje opgedronken en nog vermaakt met z'n lievelingsliedjes van Juf Roos. Wat een goeie uitkomst, een ipad.

Vliegveld Frankfurt
Na vijf minuten in de buggy, was Luca naar dromenland en zochten wij ook een rustig plekje op, om even te relaxen. Heerlijk!

Zo, nog een uurtje, dus gingen we richting de juiste gate. Na een korte vertraging, konden we onze plek uitzoeken, voor de komende 12 uur.
Voor het eerst met extra beenruimte en een babymandje voor Luca. Benieuwd of die hier ook in wilt slapen.
Zijn fles was al op, voor we de lucht ingingen, dus met een beetje extra entertainment, bleef Luca tijdens het stijgen, netjes op schoot zitten (hij moest wel)'

Zo, de komende uren doorgebracht met: rondlopen/rennen, high five's uitdelen, spelen voor onze voeten, eten, filmpjes kijken, boekjes lezen etc...

Gerdien, deed zich voor als vegetariër, zodat ze als eerste haar eten kreeg. En toen ik mijn bordje op had, kreeg Mark zijn maaltijd met kip. Beide smaakte zeer goed. Luca ging voor een potje spinazie-zalm.

Rond 18:00 werd Luca toch wel erg moe. Slaapzak aan en z'n mandje in. Dat vond die maar niks. Nog even op schoot bij papa en toen die hier onrustig werd, weer z'n mandje in. Na 4 keer neerleggen en wat geaai over z'n rug, sliep hij na 3 minuutjes. Heerlijk.
1 keer dook hij bijna nog zijn mandje uit, omdat hij zich op zijn buik wou draaien.
Wel 6,5 uur geslapen! 2 uurtjes voor het landen, kregen we nog een lekkere maaltijd en gingen de lichten aan.

Op het vliegveld een boel Colonnes gepind en de laatste koffers die op de band kwamen, waren voor ons. De taxi stond al te wachten, ideaal. Luca moest nog in een maxicosi met verkleiner, dat paste totaal niet meer. In de wagen viel die in diepe slaap, en moesten we z'n hoofd goed ondersteunen.

24 uur later, vanaf dat de wekker was gegaan; kwamen we bij onze eerste slaapplek:'Dos Palmas Country Inn'. Het was hier rond 21:00 uur.

Een kort nachtje/jetlag:
Luca viel na even over z'n rugje aaien, gelijk in slaap, in z'n eigen tentje. En wij gingen ook een poging doen. Rond 00:30 begon Luca zijn dag en ging met Mark wat spelen en een beetje eten.
Rond 1:30 ging Gerdien ook maar even de koffers ordenen en on 03:00 gingen we weer slapen.

Vrijdag 20 april:
5:30 stonden we op. Eerst even binnen wat spullen opruimen en spelen en om 6:00 zaten we heerlijk buiten en Luca had reuze trek in zijn Bordje havermout. Om 7:00 uur stond ook ons ontbijt klaar. En werd er door Luca nog heerlijk van ons eitje en fruit gesmuld.

Heerlijk weertje hier! Luca zijn lievelings woord is nu 'Ooomaa'. Al 50 keer gehoord deze ochtend.

De reis ging super, nu nog hopelijk snel wennen aan het ritme hier.

Morgen krijgen we onze huurauto en gaan we richting de caribische kust!

Goed weekend!

Adíos

• 20 April 2018 - 17:18

Sandra :

Goed om te horen! Grote vent hoor die Luca. Nu kan de vakantie echf9beginnen. Geniet ervan!

• 20 April 2018 - 21:23

Aleida:

Fijn dat de reis goedgegaan is en dat Luca zich ook voorbeeldig gedragen heeft,nu heerlijk genieten,dikke kus van ons xxx

• 20 April 2018 - 22:40

Jan En Trudy:

Fantastische vakantie toegewenst!

Verslag uit: Costa Rica, San José

Pure Vida; Costa Rica

Eind augustus 2017 werd de knoop doorgehakt en de vliegtickets besteld; voor de drie weekse reis naar Costa Rica met z'n drietjes.

Nog nooit eerder zover van te voren, alles geboekt en uitgestippeld. We gaan lekker rondreizen met onze eigen huurauto.

De reis ziet er als volgt uit: we starten net buiten San José, dan gaan we door naar de Caribische kust; Cahuita en daarna richting het Noorden, het binnenland in; Sarapique. Dicht bij ligt La Fortuna, wat onze volgende stop is. Dan door naar het nevelwoud van Monteverde. Ik gok dat we daarna toe zijn aan het strand en dat vinden we op Samara, aan de Pacifische kust. En als laatst hebben we een heerlijke villa via Airbnb geboekt in Quepos. We sluiten af met nog 1 nachtje in SAN José, waar we ook begonnen zijn.

Wat we ervan verwachten; een heerlijke avontuurlijke afwisselende reis. Met veel natuur; regen- en nevelwouden, vulkanen, palmbomen, mooie stranden, ruige zee, rustige zee, snorkelen, surfen, veel wilde dieren spotten, waarbij Luca mee kan helpen vanuit de rugdrager. Veel zwemmen, spelen en wandelen. Bootje varen, dolfijnen zien? In de skytram, zipline, hangbruggen, lekker eten en heerlijke fruitjuices etc....

We zullen ons zeker aanpassen aan Luca zijn ritme. Wat er gelijk voor zorgt (blijkt uit ervaring van onze vorige vakanties), dat je het zelf ook wat relaxter aan doet. En dat voornamelijk, Gerdien, nu niet "alles" wilt zien van elke omgeving! Maar een groot voordeel is, dat de dagen vaak vroeg beginnen;).

Pure Vida; geniet!

09 Mei 2018

Nevelwoud en de Pacific Ocean

28 April 2018

Caribische kust, Sarapique en een stukje paradijs

20 April 2018

Reis van Amersfoort naar Dos Palmas

19 Maart 2018

Bijna naar Costa Rica
Mark, Gerdien & Luca

Een hele grote hobby van ons; andere landen bewonderen! 2010: We zijn begonnen met onze rondreis door Australië en Nieuw-Zeeland, met een weekje Singapore. Dit duurde 4,5 maand. 2011: Honeymoon op de Canarische Eilanden; Cran Canaria 2013: Daarna zijn we naar Azië gegaan voor 4,5 maand, naar Thailand, Laos, Vietnam, Indonesië (Sumatra, Java, Bali en de Gili eilanden), Filipijnen en Hong Kong. 2014; Zuid-Amerika, Peru, Noord-Chili en Bolivia 2015; Sri Lanka en de Malediven 2016; een weekje Marokko, Anne & Gerdien 2016; 2,5 week Zuid-Thailand 2017: een weekje lanzarot in maart 2017; twee weekjes Kreta 2018; midweek Winterberg met Familie de Schutter 2018; Costa Rica

Actief sinds 25 Juli 2010