bankok 2jan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark, Gerdien & Luca Wijngaard - WaarBenJij.nu bankok 2jan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark, Gerdien & Luca Wijngaard - WaarBenJij.nu

bankok 2jan

Door: mageropreis

Blijf op de hoogte en volg Mark, Gerdien & Luca

06 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

bankok
2jan

Na een onrustigenacht veel wakker worden, in een super hotel.gaan we ontbijten gerdien lekker fruit en ik american breakfast.dit alles om 7,15 dus lekker vroeg om veel te kunnen zien.
Eerst lopen naar de information center,en vandaar naar koninglijk paleis.wat een mega gebouw
Plus tuin ,paar ujr rondgelopen en ogen uitgekeken.wat een pracht en praal.goud goud en nog eens goud.

Daarna buiten gekomen werden we aangesproken,daar begon het avondtuur deze man ons voor 10 bat tuc tuc regelen,dat klonk goed.dus opweg naar staan de boeda en daarna liggende, na de eerste boeda moest onze chauffeur naar de wc en werden we aan gesproken op de tuc tuc door eenman die ons advies gaf, goed koop boekings kantoor, toen onze chauffeur terug kwam gingen we nieg opweg naar de liggende boeda maar naar boekingskantoor, toen we daar stopten gingen we toch maar even naar binnen want hij mlest toch tanken volgens hem.
Na een hartelijk welkon en veel wachten konden ze vanalles voor ons boeken ,toen zagen we ineens 2 jongens binnen komen die ookmet de zelfde tuc tic firma rondgereden werden en ook hierheen waren geloodst.toen zagen we het licht en hadden we door dat de man die ons naar tuc tuc bracht en tuctuc driver en boekings kantoor samen geld aan ons wouden verdienen,en zijn we weg gelopen en in de tuc tuc gaan zitten om direct naar liggende boeda gereden te worden, na de driver weinig betaald te hebben ging de dag verder.

Oftwewel niks geboekt tegenonze zin voor te dure prijzen, dus wij waren tevreden.
De liggende boeda was inmens,wat een ding .super druk ook aangezien iedereen die niet weters was langs dd boeda,s moest om ze te eren.vanwege het niewejaar.

Toen naar china town de flowermarket op en veel bloemen gezien :-) logisch.
En een ander stuk thailand dit was toch wel wat anders dan bankok centrum.vies oud en arm.maar wel leuk.
Toen hotel opgezocht en geslapen wewaren op....toen we wakker werden op zoek naar eten en gezelligheid op khoasan road .heerlujk gegeten en leker chang bier gedronken. toen eenbeen/voet massege gekregn voor 120 bat.voor gerdien was het heerljk voor mij een marteling.deze vrouw was denk ik de trainer van chuck norris geweest :-) gebroken gingen we verder en nog naar een relaxt tentj om wat te drinken en afgesloten met een bananepannekoek, jammie!!.toen lekker naar bed.

• 06 Januari 2013 - 12:07

Nelianne:

wow das wel heel veel goud bij dat paleis! zo te zien hebben jullie het weer helemaal naar je zin! groetjes uit GOUDa...:)

• 06 Januari 2013 - 14:22

Sas Fer En Niels:

Heyyyy leuk jullie verhalen te lezen lekker weertje ook zo te zien.....enjoy

• 06 Januari 2013 - 14:50

Pap En Mam En Aron.:

hoi ,fijn om effe te lezen hoe het met jullie gaat en wat jullie allemaal ondernemen.Het ziet er prachtig uit en lekker zonnen,eten en slapen.Wat wil je nog meer.
    Met de slangen gaat het prima en ozzy is ook in zijn geheel verveld.
    nou dikke kus van ons.

• 06 Januari 2013 - 21:29

Dirk:

Klinkt goed allemaal.
    Veel plezier nog en neem ff wat goud mee!!!!!!
    Gr dirk.

• 18 Januari 2013 - 22:38

Possie:

Ha Gerdien en Mark,
    Klinkt herkenbaar allemaal. Ook dat van die Tuctuc en reisbureau's. Ben daar ook wel eens afgezet. Ben ook wel eens bij een kleermaker afgezet om een pak op te meten. Kan allemaal in Bangkok :)
    Veel plezier nog!
    Groeten Frank

Mark, Gerdien & Luca

Een hele grote hobby van ons; andere landen bewonderen! 2010: We zijn begonnen met onze rondreis door Australië en Nieuw-Zeeland, met een weekje Singapore. Dit duurde 4,5 maand. 2011: Honeymoon op de Canarische Eilanden; Cran Canaria 2013: Daarna zijn we naar Azië gegaan voor 4,5 maand, naar Thailand, Laos, Vietnam, Indonesië (Sumatra, Java, Bali en de Gili eilanden), Filipijnen en Hong Kong. 2014; Zuid-Amerika, Peru, Noord-Chili en Bolivia 2015; Sri Lanka en de Malediven 2016; een weekje Marokko, Anne & Gerdien 2016; 2,5 week Zuid-Thailand 2017: een weekje lanzarot in maart 2017; twee weekjes Kreta 2018; midweek Winterberg met Familie de Schutter 2018; Costa Rica

Actief sinds 25 Juli 2010