Sábaidee Laos en khàwp jai - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mark, Gerdien & Luca Wijngaard - WaarBenJij.nu Sábaidee Laos en khàwp jai - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mark, Gerdien & Luca Wijngaard - WaarBenJij.nu

Sábaidee Laos en khàwp jai

Door: mageropreis

Blijf op de hoogte en volg Mark, Gerdien & Luca

12 Februari 2013 | Laos, Vientiane

Hooooi, leuk dat je even een kijkje (weer) komt nemen op onze site. We zijn alweer 6 weken verder en alweer zoveel leuke dingen achter de rug:

Haal diep adem, dan kan je hieronder (wie weet lukt het je in 1 ademteug) lezen wat ons de 16 daagjes in laos is bijgebleven, komtie dan; ziplijnend van berg naar berg, zoefzoef,, superdesuper! slapen in een boomhut, gibbons die heel veel lawaai kunnen maken, leuke mensen, geweldig mooi uizicht, heel veel bergen, lekkere rijst, kouwe rijst, plak rijst, overheerlijke slape kouwe patatjes (was na twee dagen alleen maar rijst gezien en gegeten te hebben), klimmen en klauteren, met de jeep offroad over slipperige bergpaadjes, slowboat van 2 dagen; heel relaxt, vele villages ( dorpjes met alleen maar houte hutjes en varkens, kippen, ezels en honden overal), loslopende en overstekende koeien, heerlijke kippetjes (om te eten), franse stadjes, mooi hotel met bad!! Mark voedselvegifteging, de night market(s), fietsend luang prapang verkennen, slapende werkende laotianen,overheerlijke lao BBQ, cocktails en na het stappen bowlen (gekke combi), mooie blauwe watervallen, vele monniken, een 700bochten tocht van luang prabang naar vangvieng, tuben en camera verdronken (snik), rots klimmen, heel gaaf! Friends kijken, kan je in elk restaurantje in vang vieng zien, heerlijk zwemdagje, vientiane de hoofdstad (erg rustig voor een hoofdstad), stadswandeling, afscheid genomen van onze twee medereizigers georgina en fabian, vliegtuigje gepakt naar hanoi...

Daar zijn we nu en zijn er acher gekomen dat na het chinees newyear heeeeeel veel gesloten is, incl. De indonesische ambassade (dat zijn toch geen chinezen?), treinen bomvolgeboekt zijn, het mieserig weer is, maar verder alles goed hier hoor, haha. Vandaag wel 4 keer de plannen omgegooid en wandeltochtjes voor niks gemaakt. Maar aangezien we niet hoeven te werken en alle tijd hebben, is dat niet zo erg ;-).

Miss. Dat we nog een uitgebreider verhaaltje van laos zullen poste, want het was erg mooi en leuk daar (maar dat is weersafhankelijk denk ik:-))!!!

Hier de link voor de fotos van laos: https://picasaweb.google.com/gerdienblok/laos#

Tot de volgende keer!!

• 12 Februari 2013 - 16:20

Ilse:

Mooie plaatjes weer! :D
    X

• 12 Februari 2013 - 20:05

Anne:

Ziet er echt supergaaf uit! Vet dat klimmen ook! En eigenlijk is alles vet...vet dat zippen, vet die jungle, vet die markt...gaaf!!!!Groetjes ook van alle andeer uit Tirol!

• 12 Februari 2013 - 22:17

Sandra:

Dag luitjes!
    Wat een mooie foto's weer zeg! Geen kapotte knieen door het klimmen in een korte broek? ;-)
    Ziet erg vet uit hoor, wat een hoop doen jullie daar...
    Tot op skype, en veel plezier daar.
    Dikke kus San

• 13 Februari 2013 - 20:00

Fer Sas En Niels:

Die jungle huisjes zijn echt leuk!
    Hele leuke foto's weer!
    Een collega van Ferdi heeft nog een stukje grond te koop in Laos om een huisje op te bouwen. Dus als jullie geen zin hebben om naar huis te gaan......:)

Mark, Gerdien & Luca

Een hele grote hobby van ons; andere landen bewonderen! 2010: We zijn begonnen met onze rondreis door Australië en Nieuw-Zeeland, met een weekje Singapore. Dit duurde 4,5 maand. 2011: Honeymoon op de Canarische Eilanden; Cran Canaria 2013: Daarna zijn we naar Azië gegaan voor 4,5 maand, naar Thailand, Laos, Vietnam, Indonesië (Sumatra, Java, Bali en de Gili eilanden), Filipijnen en Hong Kong. 2014; Zuid-Amerika, Peru, Noord-Chili en Bolivia 2015; Sri Lanka en de Malediven 2016; een weekje Marokko, Anne & Gerdien 2016; 2,5 week Zuid-Thailand 2017: een weekje lanzarot in maart 2017; twee weekjes Kreta 2018; midweek Winterberg met Familie de Schutter 2018; Costa Rica

Actief sinds 25 Juli 2010